onsdag 26 augusti 2009

Bornholm som blev Torhamn

I halva Juli tog Nona några dagar ledigt för att segla med mig och min dotter till Bornholm, tyvärr kom vi inte så långt. Efter en halvtimme på öppet hav fick jag plocka fram hinken till henne, så det var bara att vända om.

Vi seglade istället inomskärs till östra skärgården, där vi låg i Torhamns hamn ett par dagar.Men det var också trevligt. Bara inte så mycket segling.


Sirisopha i Torhamn.



Linfärjan till Östra Hästholmen.



Möcklöbron.


Men snart blir det Bornholm...

6 kommentarer:

Oceanplurra sa...

Härliga bilder, alltid lika trevligt att se en Hurley till havs ! (tråkigt med hinken....sjösjuka är inget kul)

Vad är det för flagga som fladdrar i akterstaget ?

Fair winds,
Leif, Gbg

Jan Håkansson sa...

Det är Thailands flagga, min fru Nona är från Thailand.

Namnet på båten är också Thailändskt, det betyder fritt översatt "bra och vacker".

Oceanplurra sa...

Aha, trevligt, en global Hurley. Ni får segla henne till Thailand, det var ju nån som seglade sin H18 över Stilla havet !

calm seas,
/leif

Anonym sa...

Finfin båt du har !
Hils Hatte
http://hurley22sweden.blogspot.com/

Anonym sa...

Hej,


Blev väldigt glad då jag hittade din blogg. Letade länge och väl efter bra information på internet innan jag hamnade här. Försökte hitta din mailadress på sidan men gick bet på det. Gör ett försök genom en kommentar istället. Saken är den att jag är på jakt efter en liten segelbåt och har hittat en Hurley 18 som verkar bra uppe i Marstrand. Jag själv är dock från Karlskrona och tycker det är en bra bit att åka dit för att få en känsla av båten. Min fråga till dig är om det finns någon möjlighet att kika dels utvändigt, men kanske även invändigt i din båt? Jag såg att den ligger på Lorensberg på vintern, där även mina föräldrars båt ligger.

Tack på förhand!

Mvh, Peter Johansson

Jan Håkansson sa...

Hej Peter.

Kontakta mig på mailadress jegh@telia.com
Du får gärna komma och titta på båten.
Jag sjösatte den förra veckan 23/4.

/Jan